Skip to main content
  1. Strona główna
  2. Rekrutacja i selekcja
  3. Pozyskiwanie kandydatów
  4. Jak dostosować ogłoszenie do wyszukiwarki?

Jak dostosować ogłoszenie do wyszukiwarki?

Jak dostosować ogłoszenie do wyszukiwarki?

Zamieszczenie oferty pracy na monsterpolska.pl to jeden z kluczowych elementów Twojej kampanii rekrutacyjnej..

SEO (Search Engine Optimisation) to optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Zapewnienia wyświetlenia strony w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu przez użytkownika frazy lub słowa kluczowego. Zmieniane algorytmy określają kolejność na liście wyników. Istnieje kilka zasad, które pozwalają osiągnąć wysoką pozycję na tej liście. Warto o nich pamiętać.

Jednym z najczęściej wyszukiwanych słów to tytuł. Wszystkie oferty pracy zamieszczane na monsterpolska.pl mają automatycznie ustawiany tytuł, składający się ze stanowiska oraz lokalizacji

Jeśli nie dotyczy to Twojej oferty, skontaktuj się z naszym działem wsparcia technicznego.

Ważna jest również zawartość strony, biorąc pod uwagę ilość powtórzeń słów i fraz kluczowych. O rankingu Twojej oferty pracy decydują setki innych elementów. Możesz jednak podwyższyć go stosując kilka trików.

Używaj skutecznych i dobrze brzmiących nazw stanowisk
Myśl jak poszukujący pracy. Jakich on używa słów kluczowych poszukujących pracy. Wykorzystując te terminy zwiększasz szanse zauważenia oferty pracy.

Słowa i frazy kluczowe są zawsze pogrubione na stronie z listą wyników wyszukiwania. Zwiększa to szansę na zauważenie i kliknięcie przez użytkownika.

  • Nie używaj Strateg Implementacji Architektury Polityki Stopnia 2
  • Używaj Starszy Doradca ds. Polityki

Dodanie kluczowej umiejętności do nazwy stanowiska pozwoli na dotarcie do właściwych odbiorców.

  • Nie używaj Deweloper Web
  • Użyj Deweloper Aplikacji Sieciowych Java

Unikaj używania tytułów ofert, które są tajne lub w formie pytania. Nie pojawią się one na liście wyników wyszukiwania dla zastosowanych słów kluczowych. Dodatkowo mogą odwieść użytkowników od zapoznania się z ofertą pracy.

  • Nie używaj Chcesz pracować w banku?
  • Używaj Kasjer

Używaj lokalizacji
Lokalizacje podawane w ofercie pracy są łączone z nazwą oferty w tytule strony. Nie podawaj lokalizacji w tytule oferty, jeśli opis mówi inaczej, bo Twój tag tytułowy może wyglądać tak:

Menadżer Sprzedaży - Docklands, London Jobs Docklands, London

Jest to spam słów kluczowych i powoduje obniżenie rankingu oferty.

Zamieszczając ofertę pracy na monsterpolska.pl, podaj nam dwie kluczowe informacje tak, aby polepszyć SEO.

  • Kod pocztowy (aby synchronizować z funkcją Google Maps)
  • Najbliższe miasto lub miasteczko (z krajem, gdy wymagane)

Tag tytułowy wyświetlany w wyszukiwarkach jest ograniczony do 90 znaków.

  • Nie używaj Reading, Berkshire, M4 corridor, Thames Valley, South East
  • Używaj Reading, Berkshire

Możesz dokładniej określić lokalizację w opisie oferty, ale dla celów SEO wybierz jedną, kluczową lokalizacji.

Napisz interesujący wstęp.
Pierwsze 155 znaków opisu oferty jest najważniesze. Zamiast opisywać swoją firmę, podaj krótki opis stanowiska, powtarzając raz tytuł oferty, lokalizację oraz kilka powiązanych umiejętności kluczowych. Możesz również podać ponownie słowa, które tworzą tytuł oferty.

Upewnij się, że tworzą one całe zdanie, a nie listę słów kluczowych. Wyszukiwarki wynagradzają dobrze skonstruowany wstęp. W podobny sposób jak tag tytułowy, słowa kluczowe wyszukiwane przez użytkownika pojawią się jako pogrubione w wynikach wyszukiwania, zwiększając szansę kliknięcia na Twoja ofertę.

Dobrym przykładowym wstępem (z pogrubionymi słowami kluczowymi i podkreślonymi powiązanymi słowami) dla oferty Kierownika Sprzedaży w Warrington będzie:

“Poszukujemy Kierownika Sprzedaży z doświadczeniem w branży farmaceutycznej do naszego zespołu specialistów sprzedaży w Warrington, Cheshire."

Powtarzaj słowa kluczowe
Pozostała część opisu oferty powinna także zawierać słowa oraz frazy kluczowe. Tytuł oferty jest najważniejszy. Upewnij się, że pojawia się on co najmniej trzy razy, ale nie więcej niż sześć w opisie oferty.

Zdania takie jak: Zakres obowiązków Menadżera Marketingu... lub Zgodnie z doświadczeniem nabytym podczas pracy w charakterze Menadżera Marketingu... są właściwe i sprawiają wrażenia upychania słów kluczowych w nich na siłę.

Każde słowo kluczowe powinno pojawiać się kilka razy. Jeśli użyłeś słowa 'Marketing' w odniesieniu do wymaganych umiejętności, w opisie powiąż słowo kluczowe.

Słowa kluczowe (lub słowa z nimi powiązane) powinny stanowić 5-10% całkowitej zawartości strony. Więc jeśli opis ma 200 słów, jest to między 10 a 20.

Spamowanie słów kluczowych jest działaniem niepożądanym przez wyszukiwarki. Próba podwyższenia rankingu przez wymienianie powiązanych nazw stanowisk, umiejętności i lokalizacji najprawdopodobniej spowoduje usunięcie z listy.