Koszyk 0,00 zł
Porady rekrutacyjne
 

Oferty pracy można opublikować z różnych formatach i rozmiarach. Warto jednak przestrzegać kilku zasad przy ich tworzeniu.

Przyciągający tytuł oferty
Najbardziej oczywistym sposobem na zwiększenie liczby osób oglądających ogłoszenie jest przyciągnięcie ich uwagi tytułem. Wewnętrzna nazwa stanowisko może brzmieć 'Pracownik Wsparcia Komunikacji Globalnej Stopnia 2', ale ilu ludzi wpisze to w pole wyszukiwania? Jeśli chcesz przyciągnąć PR-owców, nazwij swoją ofertę 'Kierownik PR'.

Jeśli masz dostęp do bazy danych CV, znajdź w niej kandydatów, których chcesz zaprosić na rozmowę. W tym celu skorzystaj z pola 'Pożądane stanowisko'.

Ustalanie własnej formatu
Nie ma ustalonego z góry szablonu służącego do przygotowania ogłoszenia. Oferta pracy powinna zawierać:

  • Krótki wstęp : Nie więcej niż 40 słów i niech tematem będzie praca, a nie firma. Pomoże to czytającemu na szybką ocenę, czy ta praca jest dla niego i zachęci do kontynuowania czytania.
  • Zakres obowiazków - Wymień od trzech do siedmiu podstawowych zadań należących do obowiązków osoby zatrudnionej na danym stanowisku. Spróbuj odnieść się do nich jak do celów biznesowych, jeśli to możliwe, aby aplikant mógł poczuć jak stanowisko wpisuje się w plany firmy. Na przykład: rozwinięcie programu marketingu online w celu zwiększenia satysfakcji klientów. Pamiętaj, że ogłoszenie to nie opis stanowiska, a co za tym idzie nie musi zawierać każdego jego elementu. Wystarczy, aby zachęcić odpowiednie osoby do przesłania CV.
  • Wymagania, jakie powinien spełniać kandydat : Jakich umiejętności i kwalifikacji oczekuje się od idealnego aplikanta? Spróbuj podzielić je na niezbędne oraz dodatkowe. Jeśli chcesz otrzymać dużą ilość CV, nie umieszczaj w ogłoszeniu specyficznych wymagań, a raczej skup się na tych ogólnych. Jeśli natomiast zależy Ci na jakości kandydatów określ jasno ścisłe kryteria, jakim będą musieli sprostać.
  • Korzyści:Oprócz informacji o wynagrodzeniu jakiego mogą się spodziewać wymień dodatkowe korzyści. Dlaczego chcesz, aby aplikowali do Twojej firmy a nie na podobne stanowisko u konkurencji? Korzyści nie muszą być finansowe, więc pomyśl o elastycznym czasie pracy lub opiece nad dziećmi.
  • Lokalizacja - Oprócz wypełnienia pola 'Lokalizacja' w formularzu zamieszczania ofert online, możesz podać bardziej szczegółowe informacje o tym, gdzie znajduje się miejsce pracy. Czy to nowe biuro? Czy połączenie jest dobre? Czy stanowisko jest to praca biurowa, czy wymagane są wyjazdy?
  • Twoja firma: Czym się zajmuje? Jeśli Twoja firma nie ma dobrze rozpoznawanej marki wyjaśnij, w jakiej branży działa. Zamiast kopiować sekcję 'O nas' ze strony firmowej, spróbuj odnieść to do stanowiska. Jeśli jest to stanowisko w sprzedaży, możesz zamieścić 'Wiodący dostawca tekstyliów w takcie ekspansji na rynki Europy Wschodniej.. Nie popełnij błędu podając w tym miejscu zbyt wielu informacji, poszukujący pracy zrobi rozpoznanie sam, jeśli będzie chciał dowiedzieć się więcej.
  • Kolejne kroki: Jakie kroki powinien podjąć zainteresowany kandydat.We wszystkich ogłoszeniach zamieszczonych na monsterpolska.pl znajduje się przycisk 'Aplikuj teraz', ale możesz również rozważyć podanie kontaktowego adresu email lub numeru telefonu, jak również numeru referencyjnego, w celu monitoringu skąd nadeszła dana aplikacja.

Stosunek do odbiorców
Jeśli przyjmiesz analogię, że praca jest produktem, a poszukujący pracy są Twoimi klientami, musisz sprawić by nie mogli się oprzeć zakupowi (czyli poświęcili swój czas na złożenie aplikacji). Poszukujący pracy cenią swoje umiejętności oraz doświadczenie bardzo wysoko, więc jeśli chcesz, aby złożyli aplikację musisz odnieść się do ich potrzeb, w taki sam sposób jak do klienta.

Pomyśl o zakupach. Jakie produkty przyciągają Twój wzrok? Jakie produkty przyciągają Twojego docelowego kandydata?

Wiele ogłoszeń pisanych jest w sposób, który sprawia wrażenie, że pracodawca robi kandydatom przysługę, pozwalając im złożyć aplikację. Takie nastawienie zniechęca Twoich odbiorców.

Poszukiwanie pracy jest pracą samą w sobie, więc staraj się utrzymać objętość ogłoszenia poniżej 700 słów. Długa, ciągnąca się oferta pracy sugeruje dusznawe środowisko pracy, podczas gdy zabawne ogłoszenie sprawia wrażenie braku profesjonalizmu. Rozmawiaj z ludźmi na ich poziomie i w drugiej osobie, używając 'ty' oraz 'twoje', zamiast 'my' oraz 'nasze'.

Przy zamieszczaniu każdego ogłoszenia musisz oprzeć się pokusie kopiowania opisów użytych poprzednim razem podczas zatrudniania na to samo stanowisko. Pomyśl jak mogły zmienić się obowiązki lub wymagania.

 

 
 

*=Wymagane
(adres email)
(adres email)

Twoja wiadomość e-mail została wysłana. Dziękujemy.
Drukuj stronę