Skip to main content
  1. Strona główna
  2. Rekrutacja i selekcja
  3. Pozyskiwanie kandydatów
  4. Jak skutecznie wykorzystywać rekrutację online

Jak skutecznie wykorzystywać rekrutację online

Jak skutecznie wykorzystywać rekrutację online

Internet usprawnił nasze życie na wiele sposobów, nie omijając rekrutacji. Internet pozwala na dotarcie do ogromnej rzeszy kandydatów w bardzo krótkim czasie.

Za i przeciwPozyskiwanie kandydatów online w porównaniu z innymi, tradycyjnymi metodami ma wiele niezaprzeczalnych zalet.


Ogłoszenia prasowe (prasa lokalna, prasa ogólnokrajowa)

  • Za: Masowy odbiór, możliwość wyboru zasięgu geograficznego, elastyczność formatu ogłoszenia
  • Przeciw: Wysokie koszty opublikowania oferty pracy, dodatkowe koszty projektowania i administracji, krótka żywotność ogłoszenia, często ogólny zasięg, utrudniony monitoring.

Ogłoszenia w magazynach (branżowe, ogólne)

  • Za: Niszowy odbiór, elastyczność formatu ogłoszenia
  • Przeciw: Wysokie koszty publikacji, dodatkowe koszty projektownia i administracji, krótka żywotność ogłoszenia, utrudniony monitoring.

Reklama w mediach (TV, radio, kino)

  • Za: Duży zasięg, masowy odbiorca, szerokie kierunkowanie
  • Przeciw: Bardzo wysokie koszty emisji, dodatkowe koszty kreacji i administracji, krótka żywotność, utrudniony monitoring.

Reklama zewnętrzna (billboardy, transport publiczny)

  • Za: Duży rozmiar reklam, masowy odbiór
  • Przeciw: Bardzo wysokie koszty, dodatkowe koszty projektowania i administracji, krótki czas oddziaływania na odiorców, utrudnione kierunkowanie, utrudniony monitoring.

Reklama online

  • Za: Szybkość publikacji, 24 godzinny dostęp do ogłoszenia, precyzyjne ukierunkowanie, monitoring aplikacji, narzędzia umożliwiające administrację ofertami pracy, automatyczne odświeżanie, skuteczność, niskie koszty dotarcia i publikacji ogłoszenia
  • Przeciw: Limitowane formaty

Tak jak w przypadku innych kampanii, tak i w przypadku kampanii rekrutacyjnej zależy nam na jak największej jej skuteczności. Niewątpliwą korzyścią kampanii online jest możliwość ich monitoringu, co daje szansę szybkiej reakcji w przypadku, gdy coś idzie nie tak.

Jeśli nie jesteś zainteresowany przygotowaniem i publikacją ofert pracy wystarczy tylko dostep do naszej bazy CV. Zaoszczędzisz pieniądze i czas. Wystarczy określić słowa kluczowe i otrzymujesz 20 CV osób spełniających Twoje wymagania.

Tworzenie kampanii
Bądź online:

  • Oferta pracy: To ogłoszenie o wolnym stanowisku pracy. Najpierw wybierasz właściwą nazwę stanowiska. Pomyśl, jakich stanowisk poszukują kandydaci, których chcesz pozyskać. Opis stanowiska powinien jasno określać zakres obowiązków oraz możliwości, jakie oferuje Twoja firma. Sprawdź, czy w ogłoszeniu zawarłeś wystarczającą ilość słów kluczowych. Dzięki temu Twoja oferta pojawi się wysoko na liście w wynikach wyszukiwania.
  • Bannery reklamowe: Czasami nic nie zastąpi reklamy w walce o przykucie uwagi użytkownika. Bądź kreatywny.
  • Profil Firmy: Zamiast próbować zmieścić wszystkie dane na temat firmy w ogłoszeniu, utwórz ogólny opis swojej firmy w postaci Profilu Firmy w naszym serwisie.

Połączenie tych wszystkich elementów pozwoli użytkownikom na łatwe odnalezienie, zrozumienie i działanie. Istnieje wiele możliwości dotarcia do odbiorców z Twoją kampanią. Jeśli jednak jakość kandydatów jest dla Ciebie ważniejsza niż ich ilość możesz odpowiednio zdefiniować grupę docelową swojej kampanii.

Kreatywność
Jako relatywnie nowe medium, internet jest w ciągłym rozwoju i ciągle pojawiają się nowe możliwości do wykorzystania aby zwiększyć zasięg Twojej kampanii rekrutacyjnej.

  • Multimedia: Dźwięk i wideo stają się coraz ważniejszymi narzędziami dla biznesów, a użytkownicy internetu są często określani jako generacja YouTube lub iPod. Firmy wykorzystują tą technologię oferując wycieczki wideo po biurach lub rozmowy z aktualnymi pracownikami do pobrania, aby zaoferować wgląd w swoją markę.
  • Blogowanie: Istnieją blogi na każdy temat o którym możesz pomyśleć i jest to świetny sposób na pokazanie swojego ludzkiego oblicza. Możesz zlecić to jednemu ze swoich pracowników blogowanie na temat szkolenia, w którym uczestniczy, lub pisanie na temat socjalnych spotkań, organizowanych przez Twoją firmę. Zdjęcia, na których pracownicy dobrze się bawią są idealne.
  • Sieci towarzyskie: Możliwie największa rewolucja online od wejścia internetu na rynek masowy, strony sieci towarzyskich, takie jak MySpace, Bebo oraz Facebook pozwalają ludziom z całego świata na łączenie się i współdzielenie pomysłów i idei. Sposób, w jaki wejdziesz do tego świata ze swoją kampanią rekrutacyjną zależy od Ciebie, ale jeśli zrobisz to prawidłowo, uzyskasz dostęp do bardzo uważnych odbiorców.

O internecie należy pamiętać to, że jest to medium otwarte, gdzie ludzie mogą i rozmawiają o rzeczach otwarcie. Jeśli ogarniesz jego możliwości, Twoja kampania rekrutacyjna może zacząć żyć własnym życiem, docierając do osób z wszystkich ścieżek życia, takich, którzy nigdy nie odkryli by Twojego ogłoszenia.
Prawidłowe wykorzystanie wymaga jednak pewnego poziomu poświęcenia. Rozpoczęcie pisania blogu i pozostawienie go nietkniętego przez 6 miesięcy może mieć negatywny wpływ na Twoje wysiłki rekrutacyjne.

 

Chcesz wiedzieć więcej? Nie przegap nigdy wpisu!

monsterpolska